Ο παππούς μου, ο διοικητής του Άουσβιτς

grassrootreuter

o.pappous

Ο Ράινερ Ες θα συνομιλήσει με τον ιστορικό Τάσο Σακελλαρόπουλο στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στις 22 Απριλίου, στις 6 μ.μ.

«Έπρεπε να βλέπω τα πάντα. Μέρα και νύχτα ήμουν παρών στη μεταφορά και την καύση των πτωμάτων. Παρατηρούσα επί ώρες το βγάλσιμο των δοντιών, το κόψιμο των μαλλιών και άλλες, κάθε λογής φρικαλεότητες. Περνούσα ώρες ολόκληρες μέσα στην εμετική οσμή που έβγαινε κατά την ανασκαφή μαζικών τάφων και την καύση των ξεθαμμένων πτωμάτων. Παρακολουθούσα από το παραθυράκι των θαλάμων αερίων τον ίδιο τον θάνατο, γιατί μου είχαν επιστήσει την προσοχή οι γιατροί. (…) Αν κάποιο περιστατικό με αναστάτωνε πολύ, δεν μπορούσα να γυρίσω στο σπίτι μου, στην οικογένειά μου. Ανέβαινα στο άλογό μου και με έναν ξέφρενο καλπασμό απόδιωχνα τις φρικτές εικόνες. Συχνά τις νύχτες χωνόμουν στον στάβλο και εκεί ανάμεσα στα αγαπημένα μου άλογα, έβρισκα τη γαλήνη». Αυτά γράφει, μεταξύ πολλών άλλων, ο Ρούντολφ Ες…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 1.449 επιπλέον λέξεις

Σχολιάστε

