Αιώνας εμπορίου………….

P2080402 by christinehag
P2080402, a photo by christinehag on Flickr.

H προσφορά κι η ζήτηση ρυθμίζουνε την κοινωνία
έλεγε ο μεγάλος αδερφός μου Mαρξ . Ένα μικρό , ανήθικο
εμπόριο
κάθε χειρονομία , κάθε λέξη , κι η πιο κρυφή σου σκέψη ακόμα ,
μεγάλα λόγια στις γωνιές των δρόμων , οι ρήτορες σαν τους
λαχειοπώλες
διαφημίζοντας όνειρα για μελλοντικές κληρώσεις
τα αισθήματα στο Xρηματιστήριο , στα λογιστικά βιβλία
δούναι και λαβείν , πίστωση , χρέωση ,
ισολογισμοί , εκπρόθεσμες συναλλαγματικές , μετοχές ,
χρεώγραφα
κι ας κλαίει αυτή η γυναίκα στο δρόμο , τί σημασία έχει ?
» Ζούμε σε μια μεγάλη εποχή » οι παπαγάλοι δεν κάνουν
ποτέ απεργία
μικροί , ανάπηροι μισθοί αγορασμένοι με νεκρές
περηφάνειες
γνώση αβέβαιη , πληρωμένη μ ‘ όλη τη βέβαιη νιότη σου ,
βρέχει νομίσματα , οι άνθρωποι τρέχουν σαν τρελοί να τα
μαζέψουν
νομίσματα όλων των εποχών , ελληνικά , ρωμαϊκά , της Bαβυλώνας ,
δολάρια ασημένια
η βροχή είναι πυκνή , ανελέητη , πολλοί σκοτώνονται
πλανόδιοι έμποροι αγοράζουνε τα πτώματα – θα χρειαστούν
μεθαύριο
σαν ανεξόφλητες αποδείξεις της « μεγάλης μας εποχής »
κι αυτούς τους λίγους στίχους χρειάστηκε ένα ολόκληρο
θησαυροφυλάκιο πόνου , για να τους αποσπάσω
απ ‘ τη φιλάργυρη αιωνιότητα , σαν τοκογλύφοι οι μέρες μας
μάς κλέβουν τη ζωή , τί ζέστη , θε μου , κι όμως βρέχει ,
τί καιρός , μα δε θα μου τη σκάσετε εμένα , κύριοι ,
είμαι ιδιοφυία στο είδος σας , πίστωση , χρέωση ,
ο Pοκφέλλερ άρχισε
πουλώντας καρφίτσες . Θα χτίσω , λοιπόν , κι εγώ ένα μεγάλο
προστατευτικό σπίτι
με τις πέτρες που μου ρίξατε
σ ‘ όλη τη ζωή μου .

Τάσος Λειβαδίτης

Σχολιάστε

